Sport
Fysisk uddannelse udvikler elevernes kompetence og selvtillid, og deres evne til at bruge disse til at udføre i en række aktiviteter. Det fremmer fysisk evner, fysisk udvikling og en viden om kroppen i aktion. Det giver muligheder for eleverne til at være kreative, konkurrencedygtige og leve op til forskellige udfordringer som individer og i grupper og teams. Det fremmer ens positive holdninger over for at have en aktiv og sund livsstil. Eleverne lærer at tænke på forskellige måder, der passer til en bred vifte af kreative, konkurrencedygtige og udfordrende aktiviteter. De lærer at planlægge, udføre og evaluere aktioner, ideer og forestillinger til at forbedre deres kvalitet og effektivitet. Gennem denne proces opdager eleverne deres evner og præferencer, og kan træffe valg om, hvordan man bliver involveret i livslang fysisk aktivitet.
A.I.S. har en 400 m2 nyrenoveret idrætshal med separate omklædningsrum for drenge og piger. Der er et helt nyt høj-fleksibilitetsgulv, specielt designet til sportsaktiviteter, hvilket giver minimal stress i undervisningen. Salen er udstyret til forskellige spilaktiviteter, såsom basketball, håndbold, fodbold, hockey, bordtennis og de andre sportsdiscipliner.
For en vellykket deltagen i de 2 grundlæggende sportsgrene, gymnastik og atletik blev sportshallen udstyret med madrasser, klatrestativer, skumboks, stilladser, vipper, trampolin og højdespringsudstyr, forhindringer, starterblokke og et multi-træner sæt.
Studerende er forpligtet til at bære ordentligt sportstøj og sko for hver sportlektion.
Årlig workout plan
Ved begyndelsen og slutningen af hvert skoleår afholdes en sportsdag og der gives priser. I løbet af året afholdes idrætstimer både i sportshallen, og ude i den friske luft, for det meste på stranden. Naturligvis om vinteren er de fleste idrætstimer holdt indendørs.
Regelmæssige typer af gymnastiklektioner for 3. til 9. klasse elever kan der nævnes: –
Forlæns rulning
Baglæns rulning
Fremadrettet rulning – spredte ben
Baglæns rulning – spredte ben
Balancerøvelser (broen)
Hoppe over skumboksen
Hoppe over buk – spredte ben
At stå på hænder og hovedet
For 1. og 2. klasses elever er fokus på grundlæggende kompetenceudvikling som at løbe, hoppe, klatre og kravle. Forskellige løb er lavet til de forskellige aktiviteter. Denne form for aktivitet er specielt elsket af de mindre børn.
Idrætstimer holdes ofte udendørs, afhængigt af vejret.
Fokus er på forskellige atletiske arrangementer og spilaktiviteter (fodbold, baseball) for at udvikle deres evne til at arbejde i grupper og teams.



