Kunst

Fællesmål - Kunst

Mål for 1.klasse og 2 klasse.

Arbejde med linje og form igennem nonfigurative billeder såvel som gengivelse af genkendelige objekter, såsom pattedyr, fugle, fisk, blomster, træer etc.

Hertil kommer farven, teknik om hvordan man farvelægger, samt hvordan man blander dem, eksempelvis hvordan blå og gul bliver til grøn, og hvordan man opnår flere nuancer af en farve..

Eleverne vil også have mulighed for at udtrykke sig gennem arbejde med collage, samt i 3D i form af blomster og sommerfugle etc. i silkepapir.

Vi vil arbejde med temaer såsom:

Moderne kunst. Dyr i junglen. Tropiske fugle. Eventyrskoven. Tværfaglige projekter.

 

Mål for 3.klasse, 4.klasse og 5. klasse.

Arbejde med linje og form. Teknik om hvordan man tegner foran og bagved og skaber rum i sit billede samt forståelse af forgrund, mellemgrund og baggrund og hvordan man selvstændigt tilrettelægger et tegneprojekt.

Arbejde med 3D i form af papmache, stof, nål og tråd, tom emballage etc. Fremstilling af teaterdukker, figurer m.v.

Vi vil arbejde med temaer såsom:

Moderne kunst. Dyr i junglen. Tropiske fugle. Cirkus. Andre lande. Fantasi. Tværfaglige projekter.

 

Mål for 6.klasse

Arbejde med linje og form, .Forståelse af lys og skygge og at kunne anvende det i sin tegning. Tegne foran og bagved og vide hvordan man skaber rum i sit billede. Billedopbygning og hvordan man selvstændigt tilrettelægger et tegneprojekt. Kendskab og anvendelse af farver herunder også de forskellige nuancers navne.

At tegne ting i rum, 3D still-life.

At frembringe ting i papmache, gips, stof uld(filtning) samt genbrugsting eksempelvis emballage af forskellige slags.

Vi vil arbejde med temaer såsom:

Moderne kunst. Tropiske fugle. Pattedyr. Blomster. Fisk. Drager. Manga. Fantasi samt Tværfaglige projekter.

 

Mål for ekstra art:

At male på lærred . Teknik om hvordan man maler et billede og anvendelse af akryl farver. Hvordan man bygger et billede op og blander farver. Temaer i samråd med eleverne.

3
4
18
5
IMG_6302-2
sfp 11
sfo 2
IMG_6195

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *